Nejčastěji kladené dotazy

Máme hotový grafický návrh a potřebujeme pouze tisk. Můžete nám oznámení vytisknout? Jaká by byla cena?

Pro posouzení tisknutelnosti je zapotřebí dodat podklady. Soubor(y) pošlete e-mailem. Jsou-li větší než 9MB, zašlete je pomocí služby uschovna.cz. Je též nutné uvést alespoň přibližné počty kusů. Na základě těchto informací Vám zašleme cenovou kalkulaci.

Proč se započítává tisková příprava?

Tisková příprava se započítává při objednávání svatebních oznámení včetně přípravy sazby pro dotisk textů. Jde tedy o cenu za personalizaci. Znamená to, že námi vyráběné tiskoviny obsahují text, který dodá zákazník. Náš grafik texty vysadí v grafickém programu a zasílá náhledy ke schválení. Poté ještě připraví data pro tisk.
U každé objednávky je text jiný, protože se střídají jména nevěsty a ženicha, datum a místo svatby a další informace. Cena svatebních oznámení by byla zjevně nižší, kdyby šlo natisknout ve velkém množství oznámení VČETNĚ TEXTŮ a potom jenom vzít zákazníkem objednaný počet oznámení ze skladu, zabalit a poslat poštou, jak kdyby šlo o běžné zboží z e-shopu. Jenže taková přestava je zcela nesmyslná. Nikdo na světě by nekoupil oznámení s již předtištěným cizím textem. Bez personalizace nelze svatební oznámení nabízet, protože takové tiskoviny nikdo nepotřebuje.
Tisková příprava zahrnuje jak sazbu textů, tak i odesílání náhledů ke schválení e-mailem (3 náhledy) a přípravu dat pro tiskové zařízení.
Objednáte-li pouze tisk, tzn. personalizaci si provedete sami nebo váš grafik, potom se započítává pouze cena za přípravu dat pro tiskové zařízení, nikoliv personalizace.

Děláte i oznámení s fotografiemi?

Ano, na výrobu individuálních oznámení s fotografiemi se specializujeme.
Fotografie můžete buď přiložit k objednávce po jejím odeslání nebo je zaslat e-mailem. Nemáte-li je v digitální podobě, zašlete je k naskenování na adresu studia do Prahy. (viz. Kontakty)

Je možné zaslat náhled jak bude oznámení vypadat?

Náhledy ke korektuře textu a ke schválení grafického rozvržení jsou zasílány vždy a sice nejprve e-mailem a pokud máte objednán i tištěný vzorek, potom po odsouhlasení předběžného náhledu obdržíte tištěný vzorek, který je v takovém případě též nutné odsouhlasit.
Náhledy obsahují ochranný prvek. Budete-li potřebovat jen oznámení v elektronické podobě, je možné tuto placenou službu objednat. Po uhrazení částky 350 Kč za přípravu elektronického oznámení obdržíte soubor bez ochranné grafiky. V případě objednávky tištěných oznámení si lze vyžádat oznámení v elektronické podobě bezplatně a sice po úhradě celkové ceny za celou objednávku.

Lze vytisknout fotografii s textem i na klasické oznámení?

Na většinu oznámení lze natisknout i dodané fotografie či grafiku.

Co je to kompletace a proč je cena za oznámení bez kompletace nižší?

Chcete-li ušetřit, můžete si oznámení sestavit sami. Znamená to například v případě oznámení SK320 přidělat mašličku a vložit kartu s textem do kapsy. V případě oznámení SK111 je kompletací myšleno zasunutí karty s textem do vyseknutých chlopní v rozích spodní karty.
Budete-li chtít snížit cenu o cenu těchto prací, stačí odškrtnout v objednávkových listech položku Oznámení dodat zkompletovaná. V takovém případě bude ihned od celkové ceny odečtena cena za kompletaci.

Kdy se provádí platba za objednávku?

Platba je možná v hotovosti při vyzvednutí ve studiu v Praze anebo na poště při vyzvedávání balíku. Je též možné provést platbu předem prostřednictvím bankovního převodu na základě vystavené faktury. Fakturu zasíláme až po dokončení korektur.

Jaká je výše zálohy?

Záloha se platí zpravidla při tisku více než 150 ks oznámení, dále v případě objednávky tisku lesklou barvou (záloha jde potom na výrobu kovové formy) anebo jsou-li nutné časově velmi náročné grafické či výtvarné práce. Výše zálohy je smluvní a sice 20 až 50% z celkové ceny.

V jakém formátu je třeba dodat podklady?

Fotografie posílejte prosím nejlépe ve formátu jpg. Vytváříte-li si grafický návrh sami, potom použijte formát pdf, cdr, ai nebo eps, případně obrázky ve formátu jpg (s nízkou kompresí), tiff a v rozlišení 300dpi. Náhled můžete zaslat i ve formátu doc. Oznámení potom bude podle Vašich požadavků navrženo naším pracovníkem v grafickém programu.

Jsou k oznámení dodávány i obálky?

Obálky je možné přidat k objednávce v objednávkových formulářích na kartě "Doplňky". Pro všechny typy oznámení jsou k dispozici standardní bílé obálky (2 Kč/ks). U některých oznámení je možné vybrat speciální obálky, například krémové čtvercové za 6 Kč/ks.

Jak lze objednat?

Objednat je možné on-line pomocí objednávkových formulářů, e-mailem či osobně v Praze ve studiu. Připojte se k našim zákazníkům, kteří obdrží svatební oznámení v nejkratší možné lhůtě dodání. Co je zapotřebí pro to udělat? Před odesláním objednávky si pečlivě rozmyslete text svatebního oznámení a počty tiskovin. Texty je sice možné později měnit, avšak s každou dodatečnou změnou se výrobní doba zbytečně prodlužuje.

Jak je možné dodat fotografie?

Budete-li objednávat oznámení s fotografiemi, fotografie je možné přiložit k objednávce po odeslání objednávky a přihlášení do zákaznického systému. Nepodaří-li se Vám fotografie nahrát, zašlete je přes službu úschovna nebo e-mailem.
Kvalita tisku fotografií u nás odpovídá kvalitě lepšího malonákladového tiskového stroje. Malonákladovým tiskem nelze dosáhnout totožné kvality výstupu jako u chemicky vyráběných fotografií. Požadujete-li výstup jako z minilabu, nechte si fotografie v potřebném množství v minilabu vyrobit (tzn. chemickou cestou) a my vám je do oznámení dolepíme.

Co jsou to korektury?

Před tiskem zasíláme náhledy ke kontrole textu a grafického zpracování. Náhledy obdržíte na Váš e-mail. Oznámení nemohou být vytištěna bez výslovného souhlasu s tiskem, který je zapotřebí zaslat e-mailem. Za přehlédnuté chyby v textu neneseme odpovědnost. Text není ručně přepisován, ale je zkopírován z objednávky nebo z e-mailu přesně v podobě, v jaké jej uvedete.
Vámi vyžádané opravy textu bývají provedené do třech pracovních dní od zaslání požadavku. První dvě varianty elektronického náhledu svatebního oznámení (rozumí se dva e-maily bez ohledu na počet požadovaných změn) vytvořené na základě požadavků zákazníka jsou bezplatné. Každá další korektura (zaslání nových náhledů e-mailem) je zpoplatněna částkou 50 Kč. Změny v textu po odsouhlasení náhledů nebo tištěného vzorku s textem jsou možné i po odsouhlasení tisku, avšak jen v případě, že k tisku ještě nedošlo.
Zasláním souhlasu s tiskem souhlasíte s obchodními podmínkami a současně s podmínkami smluvenými prostřednictvím e-mailové komunikace, které jsou v případě rozporu přednostní.

Barva textu a oznámení

Budete-li požadovat dosažení přesné konkrétní barevnosti textu nebo přebarvení některého ze standardních vzorů svatebního oznámení do požadované barvy, zasíláme na vyžádání za cenu kusu plus poštovné tištěný vzorek pro odsouhlasení barevnosti. Barevnost elektronických náhledů nemusí odpovídat skutečnosti, protože každý monitor zobrazuje barvy trochu jinak (záleží na kalibraci Vašeho monitoru). Výslednou barevnost lze reklamovat pouze v případě, že byl odsouhlasen tištěný vzorek ve znění přesně tak, jak má jít do tisku a došlo k barevné odchylce od tištěného vzorku.

Lze změnit počet objednaných kusů?

Navýšit počet objednaných oznámení, pozvánek či jiných doplňků, můžete i v případě, že již došlo k tisku.
Snížit počty lze jen pokud ještě k tisku nedošlo.

Ceny

Všechny uváděné ceny jsou koncové včetně 21% DPH. Při změnách počtu objednaných kusů (resp. typu oznámení) je proveden přepočet celkové ceny (zvýšení nebo snížení ceny).

Co je to tisková příprava/personalizace?

U všech tiskovin, kde je požadován dotisk textu, se k celkové ceně (cena oznámení x počet kusů) připočítává paušální poplatek za tiskovou přípravu. Cena také zahrnuje poplatek za sazbu textů a grafické zpracování. Vyšší časová náročnost na přípravu grafického návrhu (např. retuš, vymazání pozadí, ořez, nastavení rozlišení, kolorování apod.) znamená vyšší náklady na předtiskovou přípravu.

Jaké jsou dodací termíny?

Zaslání náhledu ke kontrole před tiskem (korektury) ... 2 až 4 pracovní dny. Příprava složitější grafiky může trvat i týden (kreslení, malba apod.).
Tisk katalogových oznámení ... do 7 pracovních dní od zaslání souhlasu s tiskem.
Doba potřebná k vytištění závisí na množství objednávek ve výrobě a na výrobní složitosti. Požadujete-li individuální svatební oznámení (oznámení, které není v žádném katalogu) s výsekem a ražbou, je nutné počítat až s 2 týdny od odsouhlasení k tisku. Jednoduchá oznámení tiskneme běžně i do týdne.
Mnoho oznámení z naší nabídky lze vyrobit i expresně do 48 hodin od přijetí souhlasu s tiskem. Příplatek za tuto službu činí 380 Kč. Expresně lze objednat pouze svatební oznámení označená ikonou Expresní tisk.

Platby

Platba probíhá při převzetí hotových objednávek (osobně ve studiu nebo na poště) anebo bankovním převodem.
Poštovné: balík Česko ... 90 Kč, balík Slovensko ... 170 Kč.
V případě zvolení platby dobírkou se připočítává k poštovnému poplatek České pošty 50 Kč za dobírku.
Přepočet v případě platby ze Slovenské republiky: 25 Kč = 1 Euro.

V případě platby bankovním převodem lze platbu uskutečnit na základě vystavené faktury. Fakturu zasíláme až po odsouhlasení náhledů k tisku. Celková cena je shodná s cenou vypočtenou objednávkovými formuláři. V případě, že si vyžádáte změny počtu kusů nebo jiné změny v objednávce, přepočítá operátor cenu.
Platby ze Slovenska je možné uskutečnit převodem na účet ve slovenské bance. Pro slovenské zákazníky doporučujeme volit platbu převodem, protože pošta si při platbě na dobírku účtuje poplatek za konverzi měny. Platba převodem je bez navýšení ceny. Platby z jiných zemí jsou možné buď prostřednictvím služby paypal.com anebo bankovním převodem na účet v české bance. Údaje k platbě naleznete na faktuře.

Ostatní informace

V průběhu platnosti katalogů si vyhrazujeme právo na drobné odchylky (změna druhu papíru nebo barevnosti).
Dotisky dříve tištěných pozvánek, jmenovek nebo etiket jsou možné pouze v množství od 20 ks, proto si před objednáním pečlivě spočítejte potřebná množství tiskovin.

Reklamace

Případnou reklamaci vyřídíme přednostně. Zajistit maximální spokojenost zákazníků je pro nás na prvním místě vždy. Přetisk chyby způsobené grafikem (například překlep při přepisu textu) je hrazen na naše náklady. Avšak text odeslaný zákazníkem pomocí objednávkových formulářů nebo e-mailem, již není nikým přepisován, ani gramaticky opravován - text je vždy pouze překopírován do grafického programu a takto i odeslán ke schválení.
Je-li nutné provést přetisk kvůli chybě způsobené v zadání zákazníkem, potom hradí výrobní náklady s tímto spojené zákazník. Platný je pouze poslední ze všech zaslaných náhledů.

Ochrana osobních údajů

Žádné informace vložené při objednávce nejsou poskytovány třetím stranám. (Pouze nezbytně nutné informace dopravci, kterým je Česká pošta.)


Další informace týkající se objednávání a obecných dotazů ohledně výroby svatebních oznámení naleznete na stránce Často kladené dotazy. Tyto informace si přečtěte.

 

přejít zpět